OT: Pro modelare a nejen pro ne

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Leden 12 14:08:49 CET 2006

Na analýzu letu vyrábí Robbe palubní počítač ke kterému jsou různé
senzory (rychlost, otáčky, odběr proudu, výška atd.)

Zpětný rádiový přenos je (tedy alespoň byl ještě v nedávné minulosti)
zakázán snad ve všech soutěžních kategoriích, proto by se to asi
nevyplatilo komerčně vyrábět. Stejně tak byly už někdy v 80. letech na
soutěžích zakázány předprogramované obraty "na knoflík". Někde v
Modelářích tak z poloviny 80. let byla pár let po sobě reportáž z
veletrhu hraček v Norimberku, kde ty "knoflíkové" soupravy předváděl
Graupner, Futaba a další. Mám dojem, že se ta rádia pak jednou objevila
na MS F3A (rádiem řízené akrobatické modely), byly z toho stížnosti od
těch, kteří ta rádia neměli a asociace jejich použití v soutěžích
zakázala.
Takže se to přestalo dělat, protože ta drahá rádia si vesměs kupovali
piloti, kteří létali soutěžně a pro rekreační létání to bylo moc drahé a
neprodávalo se to.

Spíš se divím, že dosud nikdo nezačal vyrábět celou sestavu systémově
jinak. Například ve formě digitálního přenosu dat z vysílače do
přijímače a z přijímače do serva vybaveného optickým enkodérem polohy.

Zdraví PavelK