OT: Pro modelare a nejen pro ne

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Leden 12 11:25:10 CET 2006

RV napsal(a):
> Procesor se urcite uplatnuje, ale ne primo jako regulacni prvek ve vazbe
> rotor->motor nic takoveho tam neni (urcite ne ve spolupraci s gyrem),

Ja jsem nemluvil primo o zpetne vazbe (ve vysilaci), na druho stranu si
myslim, ze gyro v modelu na zaklade zpetne vazby pracuje. Jen si nejsem
jisty, nakolik je u modelu teto tridy pouzito.

> Co se tyka rozbijeni - rozbil a rozbije toho asi mraky, ale pokud vim
> tak uz to ma jako zamestnani a tak ho to palit nemusi - sponzoru ma
> jiste dost a dost. Nemluve o tom, ze to proste take musite mit v tech
> pazourach od panaboha...

No, to jiste.

> [...]
> na to, ze elektronicke figle jsou vydobytkem az poslednich par let a i
> predtim se podobne veci museli resit a jedina moznost byla dokonala
> mechanika. Netvrdim, ze se mame znova vracet do jeskyni, ale nekdy by to
> bylo lepsi. Posledni dobou mam pocit, ze trend: nepovedlo se nam to
> mechanicky tak to osulime elektronicky prevazuje (treba losi test u
> mercedesu A, nebo ruzne elektronicke uzaverky diferencialu s
> pribrzdovanim protacejiciho se kola). Jsou, ale pripady kdy to ma
> opodstatneni - treba u eliminace chveni optiky a zemske atmosfery u

Mate castecne pravdu. Ovsem byl jsem tak trochu u zrodu modelu vrtulniku
(pamatuju na show, co tu za hlubokeho bolsevika predvadel firemni pilot
od Kavana - byl to asi jeden z vubec prvnich letu v teto zemi) a na
zaklade prubezneho sledovani vyvoje trochu tusim, o cem to je.
Pochopitelne, ze se vyviji vsechno, ale jsem presvedcen, ze elektronika
ve vysilaci a modelu proste dnes pilotovi hodne pomaha.Jina vec je, jak
je resena, jak by resit sla a ze by v nekterych pripadech bylo snad
mozne ji nahradit lepe udelanou mechanikou.

Zrovna modely vrtulniku jsou pro tohle ale asi spatny priklad. Jako
typickou modelovou situaci na tohle tema bych uvedl treba spis
videomagnetofony. Co tam se dnes produkuje za mechanicke doslova sracky
(a dohani se elektronikou), to je az k nevire.

--
Jirka