CPLD - XC95xx/Coolrunner, realne???

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Leden 12 02:58:04 CET 2006

Zdravím,

ty knihy (jako i desítky dalších) jsem kupoval normálně na
www.amazon.com Od objednání přijdou tak do týdne, max. do 14 dnů.

Po pravdě řečeno, ono to VHDL je tak trochu jako Pascal a Verilog je
dost podobný Céčku. Naučit se to dá velmi rychle.

Horší problém je syntéza a umístění buněk na konkrétním chipu. Ale v
tomto případě budou kmitočty nejspíš dost pomalé a nebude nutné ladit,
jestli nějaký signál má zpoždění o nanosekundy víc nebo míň. Takže by
mělo stačit to nasoftit, protáhnout syntézou a simulátorem a
naprogramovat do obvodu.

Skoro bych řekl, že by to bylo rychlejší namalovat ve starém Xilinx
Foundation pomocí knihovních prvků a nemotat do toho VHDL nebo Verilog.
Ale co se dá dělat, doba pokročila a schémata, makra a knihovní prvky
jsou poněkud zastaralé :-((.

Nicméně s libovolnou knihou o VHDL nebo Verilogu to jde celkem rychle.
Člověk se naučí jak v jednom bloku implementovat čítač, posuvný registr
atd. a pak už ty základní prvky nějak pospojuje. Ve většině vývojových
prostředí se takový čítač napíše jako zdroják, na vyšší úrovni se to
projevuje jako obdélník s nožičkama na výkresu a nechá se to všelijak
spojovat. :-)))

Zdraví PavelK