Podnikani na zivnostak.

Stribrny, Vladimir vstribrn@cz.feico.com
Středa Leden 11 08:27:45 CET 2006

Jak vidim, nebude jednoduche si udelat nejaky nazor, odpovedi jsou ruzne. Ono to chce to toho skocit a plavat. Presto nize moje zkusenosti z cca 8 let OSVC, nyni jsem jiz spokojene zamestnan a hodne se mi ulevilo, protoze zejmena ucetni a danove zalezitosti jsou dost vycerpavajici.

            S pozdravem

                   Vladimír Stříbrný
Subject: RE: Podnikani na zivnostak.

> - je vhodne mit ucetni program nebo staci "excel"?
Drive nebo pozdeji se ucetnimu programu nevyhnete, pro vas rozsah postaci limitovane verze znamych ucetnich programu. Jak uz nekdo rikal, danovy poradce nebo ucetni firma bude asi nutna, soucasna legislativa je dzungle, a nakonec zjistite, ze jste expert na ucetnictvi a dane, ale elektronika jde bokem. Faktury jsem vystavoval ve Wordu, na ucetnictvi jsem mel program. Je pohodlne pokud nekolika tuknutimi dostanu priznani k DPH.

> - co vzit do uvahy, kdyz se mam rozhodnout zda budu platce
> DPH nebo ne?

Je to velmi prijemne a doporucuji, vsechny nakupy jsou o 19% lacinejsi, hodne se usetri na pohonych hmotach. Kriteriem jsou zakaznici. Je-li vetsina zakazniku platcem DPH, pak je vyhodne byt tez platce, a naopak.

> - lze nejak dat do nakladu pouzivani PC, programatoru a treba meraku,
> ktere uz mam?

Jde to, ale radeji konzultovat s danovym poradcem. Osobne jsem to neresil.

> - jak je to treba s elektrikou, pripojenim na internet kdyz to budu
> delat doma - nemam provozovnu?

Dost problematicke. Internet a telefon bych dal. Ja jsem napr. daval urcite procento z pevne linky. Radeji poradit s danovym poradcem.

> - jak je to s pouzivanim soukromeho auta a mobilu, jak to lze dat do
> nakladu?

Nejlepe je dat auto do majetku firmy cele a pak jde do nakladu vse. Ovsem musi se plati silnicni dan.

> - ucet nutny neni, ale asi je vhodny, asi zalozim dalsi sporoziro, je
> nejaky problem?

Myslim, ze neni nutny, ale nanejvys vhodny. Nedovedu si predstavit, ze bych platil slozenkama na poste nebo od vsech vyzadoval platbu hotove.