RE: Ještě k tomu bootloaderu odolnému proti chybám v komunikaci - ach jo, rozhozené řádkování takže znova.

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Středa Leden 11 02:38:00 CET 2006

Zdravim,

//
//  > Ad 1
//  > Co treba do kazdeho paketu dat jeden stavovy byte.
//  > Ten bude identifikovat pocatecni, prostredni, koncovy paket
//  > sestaveny z daneho radku v prvnich dvou bitech.
//  > Usetrite si specialni paket, který by jste stejne nejak musel
//  > rozpoznat...
//
//  No, to má nevýhodu v tom, že se jaksi předpokládá, že na řádku bude XY
//  packetů, což nemusí vždy platit. V tom .HEX souboru jsou některé řádky
//  delší, některé kratší atd.
//  Proto mi spíš přijde lepší označovat konce řádků. Krom jiného to
//  poskytuje možnost segementovat řádek na 2, 4 či 8 packetů a bootloader
//  to nemusí řešit, resp. je mu jedno jak moc je ten řádek fragmentovaný.
//

Ale ne, ja to zase nenapsal srozumitelne:(.
Ten stavovy byte bude mit prece jen tri moznosti.
-pocaek radku
-prostredek radku(nemusi vybec nastat pro mala data)
-konec radku
Pokud by jste uvazoval nejake extremne dlouhe pakety, pak muze kazdy stav
byt napasovan na jeden bit a pak muze vzniknout i paket, ktery ma stav
pocatek, prostředek i konec aktivni:).

Pocet paketu na radek resite mimo stavovy byte.
Omezeno jen rozsahem indexu paketu.

//  >
//  > Ad 3,4
//  >
//  > Chcete 100% bezpecnost, tak by jste mel i zpetny prenos
//  > zabezpecit CRC.
//  > PC kdyz dostane spatny prikaz, hlasi trebas chybu, posle
//  > paket, s nastavenym priznakem chyby.
//
//  To jo, nějaký checksum nebo CRC v tom zpětném packetu jistě bude. To mně

//  přišlo tak samozřejmé, že jsem to ani nezmiňoval.
//

To ja jen pro logickou uplnost:).

//  >
//  >
//  > Ad 8
//  > Ano, zapomnel jste na neco:)
//  > Trebas udelate tech robotu vice a s ruznym HW.
//  > Pak je bez debat, aby bootloader umel rozeznat "svuj" FW.
//  > Treba nejak uplne jednoduse, jako zapis nejake konstanty do
//  > eeprom, nebo vice verzi bootloaderu s konstantou
//  > reprezentující dany HW.
//  >
//  > Pak prvni paket rekne, pro jaky HW a pripadne delku
//  > vypalovanych dat(nove PICky se objevuji kazdou chvili a pmet
//  > v nich je ruzna).
//
//  Ano, to je pravda. Nad tím jsem zatím nepřemýšlel. Ale to nejspíš nechám

//  do verze 2.0, kde by se mohla navíc implementovat cílová adresa, pokud
//  by těch PICů či robotů  bylo víc. Zatím je to jen jeden PIC a jeden
//  robot :-)

To prece nen zadna vede:).
Staci zavest paket s nultym indexem, ktery bude obsahovat konfiguracni
udaje. Trebas zrovna konstantu HW.

Adresaci vice PICek pak muzete nejjednodušeji vyresit tak, ze do každého
paketu vrazite adresu a je to, muzete pak posilat paket pro ruzne PICky na
preskacku:).

//
//
//  Zdraví PavelK
//

S pozdravem,
                Marek Pavlu

  _____

avast! Antivirus <http://www.avast.com>  : Odchozi zprava cista.

Virova databaze (VPS): 0602-1, 09.01.2006
Testovano: 11.1.2006 2:37:59