RE: Ještě k tomu bootloaderu odolnému proti chybám v komunikaci - ach jo, rozhozené řádkování takže znova.

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Leden 11 02:01:51 CET 2006

Zdravím,

> Ad 1
> Co treba do kazdeho paketu dat jeden stavovy byte.
> Ten bude identifikovat pocatecni, prostredni, koncovy paket
> sestaveny z daneho radku v prvnich dvou bitech.
> Usetrite si specialni paket, který by jste stejne nejak musel
> rozpoznat...

No, to má nevýhodu v tom, že se jaksi předpokládá, že na řádku bude XY
packetů, což nemusí vždy platit. V tom .HEX souboru jsou některé řádky
delší, některé kratší atd.
Proto mi spíš přijde lepší označovat konce řádků. Krom jiného to
poskytuje možnost segementovat řádek na 2, 4 či 8 packetů a bootloader
to nemusí řešit, resp. je mu jedno jak moc je ten řádek fragmentovaný.

> Ad 3,4
>
> Chcete 100% bezpecnost, tak by jste mel i zpetny prenos
> zabezpecit CRC.
> PC kdyz dostane spatny prikaz, hlasi trebas chybu, posle
> paket, s nastavenym priznakem chyby.

To jo, nějaký checksum nebo CRC v tom zpětném packetu jistě bude. To mně
přišlo tak samozřejmé, že jsem to ani nezmiňoval.

> Ad 8
> Ano, zapomnel jste na neco:)
> Trebas udelate tech robotu vice a s ruznym HW.
> Pak je bez debat, aby bootloader umel rozeznat "svuj" FW.
> Treba nejak uplne jednoduse, jako zapis nejake konstanty do
> eeprom, nebo vice verzi bootloaderu s konstantou
> reprezentující dany HW.
>
> Pak prvni paket rekne, pro jaky HW a pripadne delku
> vypalovanych dat(nove PICky se objevuji kazdou chvili a pmet
> v nich je ruzna).

Ano, to je pravda. Nad tím jsem zatím nepřemýšlel. Ale to nejspíš nechám
do verze 2.0, kde by se mohla navíc implementovat cílová adresa, pokud
by těch PICů či robotů  bylo víc. Zatím je to jen jeden PIC a jeden
robot :-)

Zdraví PavelK