Podnikani na zivnostak.

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Úterý Leden 10 22:24:09 CET 2006

Co se týče faktur, záleží na počtu, u pěti faktur ročně stačí Excel, u
stovek faktur je vhodné mít nějaký účetní program.
Současné vybavení IMHO do nákladů nelze dat, je třeba nakoupit nové až od
vzniku živnosti. Teoreticky  by si to živnostník mohl od občana koupit, ale
nevím, jak by se na to díval FU, tohle bych neriskoval nebo bych se nejdřív
poradil s účetní.
Používání auta není problém, stačí se přihlásit k platbě silniční daně a pak
si vést knihu jízd (dokud nepřijde kontrola z FU, tak není nutná) ;). Mobil
také lze, buď mít služební mobil nebo nějak vykázat finanční rozdíl vůči
době před začátkem a po začátku podnikání. Pokud rozdíl nelze dokázat,
nedoporučuje se vykazovat víc než 75% jako služebních hovorů. To samé platí
pro internet.
Účet nutný není, já mám třeba jeden používaný na všechno, ale není na škodu
ty účty rozdělit.

Čest práci a rukám klid!

BY: Mr. Death