Software k programátorům ELNEC ?

Jan Puobis, ELNEC jpuobis@elnec.sk
Úterý Leden 10 13:22:15 CET 2006

Zdravim konferenciu,

taka krasna diskusia ... pozadie situacie je trocha ine. Ide o vlastny
mechanizmus mazania obvodu.

Z pohladu mazania obvodu existuju dva typy obvodov:

A) jeden typ obvodov ma "erase" operaciu zrealizovanu nejakym engine
vo vnutri obvodu a vysledok operacie mazanie - teda "obvod
vymazany/nevymazany" - obvod poskytne v stavovom slove. Inak povedane,
informacia o tom, ci je obvod vymazany alebo nie, je ihned k
dispozicii.

B) do druheho typu obvodov sa posiela nejaky prikaz (alebo sada
prikazov) a caka sa nejaky pevne stanoveny cas. Vysledok "Erase"
operacie - teda ci je obvod skutocne vymazany - nie je znamy. Na to
aby bolo mozne napisat v SW hlasenie "Erase operation OK" je nutne
este skontrolovat, ci je obvod skutocne vymazany a to sa prave robi
procedurou "Blank check". Takze nezavilse na tom, ci je v SW vypnuta
alsob zapnuta volba "Blank check before programming", vykona sa pre
obvody tohto typu po "Erase" aj "Blank check" ako kontrola, ci je
obvod skutocne vymazany.

Sprievodnym javom je, ak je v SW sucasne nastavene "Erase before
programming" a "Blank check before programming", pre obvody typu "B"
sa operacia Blank check vykona dva krat. No ale to uz je dan za
duplicitu pesimistu - vymazany obvod je predsa "Blank".

Neviem, ako to robi MPLAB, v kazdom pripade PICmicro obvody su (v
zmysle tejto uvahy) obvody typu "B" a ked MPLAB posla do obvodu akurat
Erase command a potom vyhlasi "Erase OK" je to z mojho pohladu chyba,
s prizmurenim oka nedoslednost - ale urcite nevhodny pristup pre
vyrobne ucely.

Co je ale pravdou, nas SW by mal vypisovat namiesto "Blank check" cosi
"Blank check after Chip erase command" - nieco vymyslime. V kazdom
pripade sa ospravedlnujem za pochybnosti, ktore z tejto situacie
vznikli.

Uf, nejako som sa rozpisal.

Prajem prijemny den.

S priatelskym pozdravom,