Robot - dotaz na ARM

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Leden 10 12:28:34 CET 2006

Dobry den,

> Zajima mne spis ARM na ktery se chystate...taky bych rad zacal a
> nejak nemam nastroje ani zkusenosti... poradite mi nejakou
> literaturu nebo tak neco?

dekuji za zajem. Na ARM se ani tak nechystam, ten byl soucasti robota
driv nez kus plechu nebo lozisko :-). Nejprve jsme vybrali ARM
Philips LPC2119, kvuli CANu a A/D prevodniku. Je to kanon (nebo spis
atomovka) na vrabce, ale v zadani byl CAN, tak tam potom cenou
nekonkuruje nic (ARM nas vysel asi na 230Kc, uspora dvou stovek je
pri cene motoru 3000Kc mimo uvahu).

Literaturu zadnou neznam, krome PDF od ARMu a Philipsu. Sice jsme
hned objednali LPC2119, ale pro ucely snazsiho ladeni jsme vzali
prakticky miniARM s LPC2106 od Kosti.

Nastroje -- pouzivame samozrejme gcc a gas jako vsichni (i kdyz nekdo
to ma obaleno nechutnou snuskou hnoje ruznych Keilu a vimja jak se to
vsechno jmenuje...). Pracujeme v Unixu, pro zavadeni programu jsme si
napsali vlastni seriovy zavadec, do robota se ale uz vsechen soft
zavadi po CANu (to byla nejdulezitejsi vec -- prece nebudu rozebirat
tu hroznou konstrukci a bootovat vsech 13 pocitacu rucne :-)).

Dokumentaci nasi male desticky casem zpracuju na web. Je pekne
mrnava, jinak na ni asi neni nic zajimaveho.

ZdraviM.P.