Televizní rozvody - poradte

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Leden 10 10:23:15 CET 2006

Radek Kasal napsal(a):
> Od vysílače jsem asi 5km, přímá nezastíněná viditelnost. Pokud
> natáhnu kus drátu, 1m zvonkový, tak signál chytim.  Dávat zesilovač z
> důvodu nutného napájení se mi nechce. Idea je, přidat kartu na TV
> rozvod (ted tam jsou dvě televize) a při té příležitosti zrušit
> pokojovou anténu ze zesilovačem (zakoupeno narychlo v supermarketu za
> 400Kč, bylo to snadnější než tahat koaxiál a sekat).

Pokud jste 5km od Štěpánova prstu a vidíte na něj, tak zřejmě máte tak
silný signál, že zesilovač nebude potřeba. Abyste pokryl ztráty kabelu a
rozbočovačů, tak dejte na vstup anténu s velkým ziskem (Yagi nebo síto)
a pak to udělejte už jen pasivně. Je to nejčistší řešení zaručeně bez
různých intermodulací, přebuzení apod.

Rozumné by ale bylo na počátku změřit úroveň z té antény a alespoň
nahrubo spočítat úrovňovou bilanci celého rozvodu.

V otázce dílů na rozvod zkuste http://www.prijimacitechnika.com nebo
kupte jinde třeba tuzemské výrobky Teroz - už jsem to sem psal nejméně
jednou.

---
Jirka