OT: [AUTO] Thermoback

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Leden 9 14:10:38 CET 2006

Ja se o motory (hlavne ty modelarske) docela zajimam a tak mohu rict za
sebe, ze to je slatanina nejvyssiho kalibru. Uz jen z toho co ten clovek
napsal je jasne, ze je uplne mimo.

Prave jim uvadene vyhody - tedy zmena struktury smesi a tim dosazeni
rychlejsi horeni je totalni kravovina - je vyzkouseno, ze zrychleni
horeni (pokud se nepletu tak je optimum neco kolem 30m/s) je
kontraproduktivni - cilem neni co nejrychleji spalit smes, ale v co
nejvyssim strednim tlaku a prave pozvolnemu narustu tlaku a jeho co
nejdelsim pusobeni na pist. Jakekoliv rychlejsi spalovani zpusobuje
nachylnost k detonacnimu rezimu horeni a tzv. klepani. Pokud neco ohriva
smes v pripade, ze je otevren jakykoliv z ventilu zakonite to znamena,
ze z valce unika palivo a kyslik. Dale u modernich motoru je dokonce
nutne, aby z motoru odchazelo palivo kvuli katalyzatoru a stara se o to
RJ - to je take duvodem proc s eto nedela pro zadne auto se vstrikem.

Jedina moznost jak se to muze projevit na spotrebe je to, ze prijdete o
vykon motoru a tim padem to min zere. Mimochodem by tomu napovidalo to,
ze je teplota vyf.plynu nizsi - nemam sice termodynamiku rad, ale rekl
bych, ze nektere veci ochcat nejdou.

RadekCX