LED - IFS

JD jirkonf@seznam.cz
Pondělí Leden 9 13:51:48 CET 2006

   Nemyslim si ze prijmac s tvarovacem je velky kanon. Vzdyt stoji naco
kolem 30Kc, ma 3 nohy (napajeni, zem a vystup), nepotrebuje temer zadne
externi soucastky na pripojeni k MCU, staci RC filtr na napajeni
(pouzivam 100R a 1u tantal, je vhodne dat tam ALESPON 100n v keramice
pokud nechcete pouzit RC clanek, ale ten jeden odpurek vaz asi
nezruinuje a bez osetreni napajeni nefunguje vubec, nebo s velmi malym
dosahem), plus pullup na vystup (ale ten jak sem pochopil muzete zapnout
primo v PICu).
   Pouziti je potom jednoduche, kdyz tam date SFH506-36, tak musite LED
modulavat frekvenci 36kHz. Prijmac to pak zpracuje tak, ze kdyz na nej
bude dopadat IRzareni modulovane 36kHz tak bude jeho vystup v log. 0.
Nevim k cemu to cele ma slouzit, ale budu predpokladat ze tim chcete
posilat data. Potom si urcite, ze treba log. 0 bude odpovidat stav kdy
je LED zhasnuta a log. 1 kdy blika s f=36kHz. Tomu odpovida na prijmaci
strane log. 0 na vystupu SFH pri prijmu log. 1 a naopak (prijmac
invertuje, jak uz sem psal o kousek vyse). Zbytek je zalezitosti SW jak
osetrite chyby v prenosu, atd. Pro optimalni funkci musi podle
datasheetu trvat prenos 1bitu cas t>10/f0, tedy 10/36000 = asi 277us.
Modulace diody - 36kHz, periode odpovida cas 1/36000=27,7us, k pouzite
LED vite, ze smi svitit max. 10us a to jeste v pomeru 1/100 pri max.
proudu 1.2A. Chcete pouzit 500mA, takze budeme uvazovat ze se da jit na
1/50. Po cas 27,7us/51 = 0.54us diodu rozsvitite (podminka 0.54us < 10us
je splnena) a na 27,15us ji zhasnete.
Myslim ze pouzitim SFH si usetrite spoustu problemu - hlavne s okolnim
svetlem ktere bude zahlcovat fotoT a dosahem. Mam ho povesene na x51 v
home made zesilovaci jako prijmac dalkoveho ovladani a s ovladacem od TV
to ma dosah > 5m (vetsi pokoj nemam), funguje velmi dobre i odrazem od
steny a pod. Toho s fototranzistorem na noze MCU tak jednoduse asi
nedosahnete.

JDrozd