OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Neděle Leden 8 22:32:50 CET 2006

Chci se zeptat mistnich staviteu CNC, pouzivate prime pripojeni
krokoveho motoru na pojezdovy sroub nebo pres prevodovku? Bezne
bipolarni motory moji pri polovicnim kroku 400 kroku/otacku a max
rychlost 3000 ot/min. Pokud se pouziji srouby se stoupanim 3mm /
otacka vychazi mi rychlost pohybu 150 mm/s a krok 0.0075mm.
Velikost kroku je snad OK, ale rychlost mi pripada ponekud velka a
tak by bylo vhodne pouzit remenicovy prevod 1:3 cimz klesne
rychlost na 50mm/s s krokem  0.0025mm dale se zlepsi silove pomery
a prevod dynamickych razu z motoru na hridel a naopak.  na druhou
stranu se tim komplikuje konstrunce.