OT [MECH] Transportery - RE: Vreteno k CNC ploteru

Karel Novotný k.novo@seznam.cz
Neděle Leden 8 20:02:48 CET 2006

Prijde na uhel pohledu , jednak jich neni par desitek, ale 200ks dalsi plechovky budou nakupovat slovaci.
Moc to neseduji, ale vaznym kandidatem je rakousky PANDUR a to je normalni plechovka svarena z teplene upravenych ocelovych desek.

Kdyz srovnam OT64 s kterym jsem vramci hrani na vojaky  na VS  obsazoval severni moravu s touhle plechovkou tak mi neprijde nicim vyjmecna a tak  myslim, ze by nebyl az takovy problem neco takoveho vyrobit.    Koneckoncu minimalne z poloviny na tom jsou stejne dily jako v Tatre. Jedna ta plechovka stoji cca stomilionu a vleze se do toho jen 11 zapadonemeckych soudruhu , at jezdi taxikama vyjde to levneji. Nicmene   kdyz vyhodit 20 miliard tak at to prozerou ceske tovarny nez zahranicni, kdyz nic jineho tak by jsme meli technologii a neco se znovu naucili.

>A on by u nás někdo uměl v historicky krátké době vyvinout obrněný
transportér (tedy se vším všudy, včetně variant nástaveb atd.) a
disponuje moderní technologií pro jeho výrobu (vrstvené pancéřování
atd.) ?
Mám obavu, že jednak se u nás nic podobného nevyvíjelo od doby OT-64
(BVP je ruská konstrukce) a za druhé, že by vývoj a výroba byla řádově
dražší než nákup. Nehledě k tomu, že pro těch pár desítek kusů by se topak
rozhodně nevyplatilo a o nějakém prodeji na světovém trhu si můžeme leda
nechat zdát.