Atmel AVR ISP programátor

Luboš Rückl lubos.ruckl@quick.cz
Neděle Leden 8 19:04:22 CET 2006

Petop napsal(a):

>Toto je pre zaciatok velmi dobra volba.
>http://www.klaus-leidinger.de/mp/Mikrocontroller/AVR-Prog/AVR-Programmer.html

Protoze do toho malinko vidim
(viz muj biprog http://web.quick.cz/ruckl/biprog/biprog.html ),
prispeju take trochu do mlyna.
Souhlasim,  uvedena konstrukce je do dobra volba. Ostatne sam jsem z ni
cerpal
pri vyvoji biprogu. Dokonce jsem sam uvazoval, ze si ji postavim.
Ma to vsak prece jen nejake musky na krase a to je predevsim
pocet podporovanych cipu. Ten je pomerne omezeny, zvlaste nove cipy
nejsou podporovany vubec, anebo jen pomoci AVRDUDE a podobnych
SW, nikoliv vsak pomoci AVRprog od Atmelu.
Naproti tomu konstrukce, vytvorene na zaklade aplikacni poznamky AVR068
naopak podporuji VSECHNY, i nejnovejsi cipy od Atmelu (a to vetsinou bez
potreby zmenit firmware).
Je to dano pouzitym protokolem. Programator, na rozdil od vyse uvedeneho,
totiz "nezna" parametry zadnych cipu, ani potrebne prikazy a algoritmy.
Vsechny informace dostava prostrednictvim protokolu od STK500 pluginu
z AVR studia (nebo od programu AVRDUDE apod.). STK 500 plugin si informace
o programovanem cipu bere z XML souboru, ktere jsou soucasti instalace
AVR studia.
Diky tomu se mi podarilo do biprogu implementovat i podporu AT89S8252 !
Pokud porovnate "slozitost" nebo cenu uvedene konstrukce a biprogu,
zadny velky rozdil nenajdete.
Proto si myslim, ze programatory, udelane na zaklade AVR068,
jsou mnohem vyhodnejsi a perspektivnejsi.

Pokud preferujete firmware, napsany v C, existuji minimalne dve konstrukce:
http://www.matwei.de/doku.php?id=en:electronics:usbisp
http://tuxgraphics.org/electronics/200510/article05101.shtml

U te prvni konstrukce (USB) je treba trochu pohledat, je tam
zjednodusena varinta HW
pro seriovy port a k tomu i upraveny SW.

--
Lubos Ruckl