Vreteno k CNC ploteru

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Leden 8 04:25:10 CET 2006

> pouzijete nejakou emulzi. BTW:Jeden fachman mi rikal, ze na
> obrabeni medi je nejlepsi rezna kapalina normalni mleko z
> kravy ;-) Prej to ma super vlastnosti, jen je potreba masinu
> po pouziti poradne vycistit, jinak zacne pekne smrdet ;-) No,
> jeste jsem to nezkousel, ale on to myslel uplne vazne...

Jo, jo, tohle funguje. Kdysi mi to někdo poradil v nějaké anglicky
mluvící konferenci o obrábění. Nejdřív se mi to nezdálo, ale pak jsem to
při frézování jednoho složitějšího kusu ze zoufalství vyzkoušel a
skutečně to funguje. Hloupé je, že mašina se po použití v podstatě nedá
vyčistit v klasickém slova smyslu. Je nutné jí rozebrat na prvočinitele
(hned, ne až druhý den ráno), umýt, promazat, sestavit a znovu seřídit
kolmosti a jiné legrace.

Ale principálně je ten problém s obráběním mědi způsobený něčím jiným.
Ono je totiž spousta mědí a ne každá se dá rozumně obrábět. To, co např.
prodává Ferona ve formě tyčí či různě silných plechů je měď, která
obsahuje cca. 99.xx % Cu a obrábí se to strašně blbě.

Měď pro obrábění obsahuje jednotky procent telluru, ale v našich
zeměpisných šířkách se víceméně nedá v menším množství sehnat. Pár
kousků jsem měl a je to o hodně lepší než klasická měď. Sice to tupí
nástroje, nicméně se to alespoň nelepí a neuhýbá to před nástrojem,
takže obrobený povrch je hladký.

Zdraví PavelK