OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Leden 8 01:12:16 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 8.1.2006:

> U produktu takovych cenovych hladin je to zamer. Zakaznik, ktery to
> opravdu potrebuje ( nehlede na cenu) se tu cenu dozvi tak nebo tak.
> Zakaznik, ktery se rozhoduje az podle ceny je _nezajimavy_ a je "
> vyfiltrovan" hned v uvodu "procedury".

Mozna je to zamer, ovsem zcela spatny zamer.

Pouze podle ceny se rozhoduje jen male procento zakazniku, ovsem
absence ceny na internetu spoustu potencialnich zakazniku odradi
proste proto, ze tam ta cena chybi.

Ja jsem napriklad presne ten typ, ktery se nerozhoduje pouze podle
ceny, ovsem cenu vyhledavam na internetu z duvodu, zda se mam vubec o
produkt zacit zajimat. Jinymi slovy, rozhoduji se hlavne podle jinych
kriterii, ale uz kdyz bude cena zcela nesmyslna, proste na to vazne
nemam nebo nechci dat, usetri mi to spoustu casu.

Zakaznik, ktery to opravdu potrebuje, vicemene neexistuje. V tomto
typu obchodu se nelze spolehat pouze na to, ze to zrovna nekdo nutne
potrebuje. Na tomtez internetu najde spousty jinych dodavatelu, kteri
maji take takovy produkt. Kdyz uz mam na svem webu zakaznika, musim
udelat maximum pro to, aby koupil. Uz jen to, ze bude liny a nezepta
se na cenu, rozhoduje.

Marketingovy zaver - utajeni ceny v pocatecni fazi bezneho obchodniho
jednani je rozumne, protoze je zakaznika donucen posoudit produkt take
podle jinych kriterii, nez je ta cena. Utajeni ceny na internetu je
vsak hloupost, protoze odradi i potencialni zajemce. Jedna se o zcela
jiny zpusob obchodovani nez osobni obchodni jednani.

PS: Jinak filtrovani jakychkoliv zakazniku "v uvodu procedury", jak
pises, je take spatne jednani samo o sobe. Kazdy dobry obchodnik by ti
to potvrdil, protoze v teto fazi jednani neni jasne vubec nic. Natoz
zda zakaznik vubec je nebo neni potencialnim zakaznikem, zda neco
koupi nebo ne.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem