OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

GT5 gt5@seznam.cz
Sobota Leden 7 20:17:57 CET 2006

Také přihodím svojí troškou do mlýna. Do CNC nejste jediný kdo se
zamiloval... hlavně domácí výroba plošňáků , malých součástek, frézování
ABS krabiček ... .
Na netu jsem našel různá zapojení a konstrukce, od upravené tiskárny až
po samostatnou profi kostru s lineárními vedeními.

Co se týče pohonů - krokové motorky. Levně se vyplatí nějaký vykuchat
nebo se dají koupit. Driver na motory se dá ubastlit.
Lineární vedení - to je velký problém (cenový). Pro přesnou aretaci jsou
dobré přesné trapézové šrouby, kuličková ložiska a speciální koleje.
Ceny se pohybují 10-20tis.  Lze to udělat i homo domo z levnějších dílů
- hlazené tyče, trapéz. šrouby ... koupit po dílech. Vyjde to tak na
3-10tis za materiál. Přesnost o něco menší.
A úplně nejlevnější to co jsem dělal to bylo na bázi lineárních vedení -
hladké tyče, kluzná ložiska , a jako pohyblivý blok tam byl TR šroub
(normalizovana zavitova tyč) + navařená matice. přesnost nic moc, ale
tak +/- 0,2mm jsem se trefil bohatě.
Motor vřemena - použil jsem vykuchanou vrtačku hobby, ale ta
nepostačovala kroutícím momentem. Tak jsem koupil poloprofi dremel a už
dosahuji slučných výsledků. Realizace osy Z (vřeteno nahoru/dolu) byla
poměrně obtížnější než realizace pohyblivého stolu X-Y.

Se softwarem je problem, ale jde to. Prostudujte si například formát
Gerber (lze exportovat z eagle). Ovládání ala PC 386DX + LPT port + COM
port . Program v Turbo C/C++. Přiznám se že v tom je moje nejslabší stránka.

LP.