OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

DavidS d.free@atlas.cz
Sobota Leden 7 19:39:58 CET 2006

co třeba
http://www.hobbycnc.hu
http://www.iee.et.tu-dresden.de/~krupar/Bastelecke/CNC-Fraese.htm#_Graviervo
http://www.fjungclaus.de/fbms/tech_data.htm
http://www.strippenstrolch.de/hauptseite/cms/index.php?Projekte:Fr%E4splotter
http://pminmo.com/

http://www.artofcnc.ca/index.html
http://kellyware.com

Co se týká cen, strojní výroba je prostě drahá, tady si nevystačíte se
svěrákem, pilkou a pilníkem. Pokud chci vyrábět takové stroje
profesionálně tak si na to musím pořídit vybavení a to něco stojí. Třeba
u nás stojí hodina na 15 let staré CNC horizontce 1500,- Kč (průměr
vřetena D150)a obrobek je na tomto stroji také několik týdnů a na 2
směny a obráběcí centrum Deckel Maho s prac. pojezdy 600x600x700 má
sazbu cca 2500,-, tam je ale kusový čas počítán na sekundy. Nakupované
díly také něco stojí a vývoj také.

Řízení máte v podstatě dvoje. Buď řídíte frézku přímo, většinou přes LPT
  a pak na to musíte mít patřiční software, nebo má frézka vlastní
řídící jednotku, která buď zpracovává data z vnitřní paměti, nebo přímo
z nějakého vstupu, většinou RS232. Program je asi většinou ve formátu
ISO kodu, formátů je spousta, tento je asi nejběžnější pro frézky,
souřadnicové vrtačky a soustruhy. Pro specializované stroje na plošné
spoje to bude asi jinak. CAM software je spousta, ale málokdy jde o
levnou záležitost a ještě méně o software zdarma.

David