PH meter levne ?

snail@iol.cz snail@iol.cz
Pátek Leden 6 14:02:48 CET 2006

> http://www.hamiltoncomp.com/product/sensor/pdf/Lab%20Catalog.pdf
> jsme v katalogu moc neuspel, respektive pri beznem proletnuti jsem
> tento udaj nenasel. OMEGA
> http://www.omegaeng.cz/toc_asp/frameset.html?book=Green&file=PHE1478_1479_1525_1526
> ve svem katalogu odpory uvadi, lze tam najit odpory od 60M do jen
> 1000 Ohmu. Jake presnosti lze dosahnout pri pouziti sondy 60MOhmu a
> meraku 10Giga ?

Tech 1000Ohm se mi nezda, spis 100MOhm. Pokud budou oba odpory kratkodobe stale (coz bych pripustil), bude merene napeti ponekud mensi, o necele procento, takze pokud se kalibrace uskutecni kratce pred merenim, nemela by byt chyba nijak vyrazna. Zvlast jestli je cilem 0.1pH.
Jeste upozornuji, ze odpor elektrody vyrazne roste pri snizovani teploty. Dale existuji specialni skloviny s malym odporem, ktere se pouzivaji pro vpichove elektrody, muzete ji zkusit objednat i na normalni elektrodu od TMS.

  Dalsi veci je zivotnost elektrody, elektorody
> nejsou zrovna levnou zalezitosti a ja ji uziji tak 2x rocne kdy
> potrebuji zmerit cca 100 vzorku. Idealne by se mi tedy hodila
> elektorda s zivotnosti jeden furt :-}.

Zivotnost dost zalezi od mereneho vzorku. Vetsinou muze byt 1-2 roky. Mozna by se zvysila uchovavanim elektrody na sucho, ale den pred merenim je treba elektrodu namocit.

J. Hanzal