Vreteno k CNC ploteru

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Leden 6 13:41:27 CET 2006

>Vsichni blbnou s brutalnima otackama na vretenu - nechapu proc - ktera
>bezna stolni frezka ma 10-25krpm...  Je to take tim, ze malokdo mel
>ruce na normalni frezce a nema teda predstavu jake jsou sily treba na
>pohyb posuvu. Pokud je freza ostra a bere nejsou to zadne velke sily.
>Zrovna minuly viken jsem ohranoval duralove panely dva najednou nasobe,
>kazdy 1.5mm - freza 6mm prumer, otacky cca 700rpm, spona 1.5mm a
>strickou jsem si na to lil lih - tocim jednim prstem.

>Nastavte treba 5krpm (to jsou otacky az do pr..le) pro 6mm frezu a
> [...]

Verim ze na velke freze to pri takovych otackach pujde, ale jakou ma ta
freza silu, to se podle me s timhle neda srovnavat. Jinak si pamatuji jak
jsem s podobnou frezou delal drazku do parket a muzu vam rict ze lehko to v
zadnem pripade neslo. Vzdycky jsem ale frezoval pouze v plnem zaberu, tedy
nastroj je cely v materialu (prerezavani materialu). Bohuzel ma ten ploter
tak dementni software, ktery nejake postupne odfrezovavani nezvlada, ono je
taky dost nemyslitelne postupne odrezavani plazmou (na to byl puvodne
urceny).
Pro Vas je mozna tohle lehka matematika, ale ja nemam predstavu kolik freza
dokaze "uriznout" materialu na jedno otoceni, a hlavne ten material je
pokazde jiny.