Vreteno k CNC ploteru

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Leden 6 13:12:09 CET 2006

Petr Tosovsky napsal(a):

>Nejak jsem nepremyslel o tom co je to za motor a tak jsem placnul tu
>hloupost s menicem (resim tu totiz regulaci pro 3f brusku). Ale o tom s tim
>DC jsem nejak neslysel, doopravdy bude jak rikate univerzalni motor
>(vrtacka, flexka, tohle vreteno) chodit na DC napeti? Jak je to potom v
>vykonem motoru?

Snad to jeste nekdo potvrdi, ale jsem presvedcen, ze univerzalni motor
(stator vinuti seriove zapojene s rotorem) bezi na DC i AC.

>Nemam jaksi strojarske vzdelani, takze nevim jak bych to delal, ale urcite
>tu u nas nekoho najdu, kdo by to spachal. Dobry napad, diky.

Vy nevite jak funguje fixirka - to jste modelar...fuj :-))))
Vemte najakou flasticku do ni strcte krz hrdlo trubicku a pres horni
otvor napris foukejte stalcenej vzduch. V trubicce se tvori podtlak,
ktery saje kapalinu z flasticky (nezapomente ji odvzdusnit a t o muze
sat) a nahore ji proud vzduchu strhava...

>V te tuhosti jsme si nerozumneli, vreteno samo o sobe tuhe je, ale jeho
>ulozeni v drzaku neni, kdyz neni v zaberu, tak (si alespon myslim) vule
>budou male. Nemam to jak zmerit. Problem vznika pri zaberu v tuzsim
>materialu, to se pak uplne krouti, ale freza to zatim vydrzela (soudim podle
>toho ze vypada jako predtim a je stale ostra). Asi to jsou pro Vas vtipna
>oznaceni nekterych strojarskych velicin, ale vazne tomu nerozumim a nikdo
>jiny mi neporadi.

Ne, rozumeli jsme si velmi dobre. To co vy resite "upnuti vretena" musi
byt samo sebou perfektni o tom neni treba diskutovat. Jde o to jake vule
ma samotne vreteno "to co se toci" s tou frezou. Nevim jak je ten
motorek zkonstruovan, ale rozhodne to ze stoji "par tisic" hovori samo o
sobe o vsem - jen to lozisko co jsem uvadel stoji 700Kc. Proste moje
pozadavky jsou radove nekde jinde.

RadekCX