Vreteno k CNC ploteru

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Leden 6 12:48:21 CET 2006

>Ja nevim co je to za motor - predpokladam, ale ze bezny tzv. univerzalni
>motor - tam je vam frekvencni menic nanic. Regulace muze byt treba ta
>triakova a nebo usmernit 230V a udelat klasickou PWM. Ten motor bezi i
>na DC.

Nejak jsem nepremyslel o tom co je to za motor a tak jsem placnul tu
hloupost s menicem (resim tu totiz regulaci pro 3f brusku). Ale o tom s tim
DC jsem nejak neslysel, doopravdy bude jak rikate univerzalni motor
(vrtacka, flexka, tohle vreteno) chodit na DC napeti? Jak je to potom v
vykonem motoru?

>Lih tam primo lit nemusite - staci udelat fixirku (je to jen mala
>komplikace kdyz uz tam foukate vzduch) a jen tam lehce mlzit - lih se
>odpari nikde nic netece. Ale samozrejme ze staci ten vzduch.

Nemam jaksi strojarske vzdelani, takze nevim jak bych to delal, ale urcite
tu u nas nekoho najdu, kdo by to spachal. Dobry napad, diky.

>Vsechno je otazka pozadovanych parametru a take jak mate bohateho
>sponzora - mam tady frezy za ktere byste si poridil nekolik tech vasich
>motorku a jejich nabrouseni je v cene par tisic. Pokud vreteno neni tuhe
>a ma vule - tak behem par sekund - jste ji odepsal. Zkuste si zmerit
>pokud mate indikator kolik je vule na tom vasem vretenu - axialni i
>radialni.

V te tuhosti jsme si nerozumneli, vreteno samo o sobe tuhe je, ale jeho
ulozeni v drzaku neni, kdyz neni v zaberu, tak (si alespon myslim) vule
budou male. Nemam to jak zmerit. Problem vznika pri zaberu v tuzsim
materialu, to se pak uplne krouti, ale freza to zatim vydrzela (soudim podle
toho ze vypada jako predtim a je stale ostra). Asi to jsou pro Vas vtipna
oznaceni nekterych strojarskych velicin, ale vazne tomu nerozumim a nikdo
jiny mi neporadi.