Vreteno k CNC ploteru

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Leden 6 11:17:30 CET 2006

No ja to nepsal protoze si myslim ze je vreteno spatne jako celek, takze
jsem myslel ze mi doporucite neco jineho. To co tam je ma tusim 800W a
20krpm (podle stitku). Je to bezna rucni frezka kterou koupite v kazdem
zelezarstvi upnuta v drzaku (ten shanim v jinem vlakne).

Na balzu a preklizku pouzivame bezne frezy s takovym hrubym povrchem, nevim
jak to popsat. S tim jsem si ani neskrtnul. Koupil jsem teda v TTI na
zkousku dvoubrite frezy, ale vysledek byl otresny. Otrepy jsou strasne a
vrteno vypada ze kazdou chvili shori. Frezovaci rychlost mel snad dostatecne
nizkou, nemam to jak merit, ale odhadem tak par mm/s.

S tema loziskama v odpovedi jste mi to udelal schvalne ze  ;o)

Tosa

no napsal jste toho pomerne dost, ale ne to co je dulezite :-)

Jake jsou parametry vretena (rozsah otacek), prikon a jakou jste pouzil
frezu. Na mekke veci hnilik, plasty atd. je treba pouzivat frezy, ktere
nemaji moc britu (pokud to nejsou primo frezy na tohle urceni) a lepe
umoznuji odvadet trisku z britu.

Mimochodem pro ty co si chteji vyrabet svoje vreteno - nasel jsem u SKF
kombinovane lozisko (axialni+radialni). Radialni lozisko je jehlove
umoznujici delkove roztazeni hridele. Axialni vule se vymezi utazenim
hridele. Oznaceni je NKIA 5904 - to o prumeru d 12mm ma zarucene otacky
tusim az 26.000rpm. To vetsi ma provozni 15krpm a maximalni 17krpm. Mel
by je mit www.loziskaaurednik.cz

RadekCX