DCF prijimac od Conrada

Jan Matejka matejka@cat.cz
Čtvrtek Leden 5 14:48:35 CET 2006

>Tam je iny vztah medzi vykonom a dosahom.Jednoducho dvojnasobny vykon
neznamena dvojnasobny dosah.

To je mi jasne, ale nevim jaky, proto se ptam. Tusim, ze existuje prizemni
vlna ohybajici se podel zemskeho povrhu a prostorova sirici se "vlnovodem"
mezi povrchem zeme a ionosferou.

Docetl jsem se, ze prostorova vlna ma na dlouhych vlnach vetsi dosah. Cekal
bych, ze signal se bude rozptylovat do sirky (zpusobi lineani zeslabovani se
vzdalenosti) a take bude se vzdalenosti zhruba exponencialne slabnout vlivem
ztrát (zjednodusene jako v kabelu).

Pomer vykonu 40:1=40 a pomer dosahu 3500:2000=1.75 mi prisel hodne rozdilny.
Zrejme ztraty "vlnovodu" (exponencialni slabnuti pohlcovanim energie
prostredim) jsou hlavni pricina omezeni dosahu (spekulace).

Jan Matejka