DCF prijimac od Conrada

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Leden 5 02:30:35 CET 2006

No, někde jsem kdysi něco četl o tom, že při správné implementaci NTP
serveru je možné na stratum-2 (či dokonce stratum-3) pověsit OCXO a
dolaďovat ho výstupem 1PPS z toho NTP serveru a je to celkem přesné.
Nehloubal jsem nad tím, jak je to udělané (protože implementace NTP
protokolu je dost složité čtení) a tak nějak mi v hlavě hlodá podezření,
že hodiny průměrného PC nebudou úplně nejpřesnější, ale zřejmě to nějak
funguje.

Já osobně bych si tím asi čítač synchronisovat nenechal, ale faktem je,
že pro drtivou většinu běžných aplikací by to mohlo víceméně stačit. Ona
většina lidí ani moc nedumá nad tím, že by se mohl krystalový oscilátor
teplotně kompenzovat a OCXO je pro většinu lidí neforemná nestvůra,
která žere 0.5A nebo víc a stojí 3-5 tisíc nebo i víc.

Ale faktem je, že když brutálně poklesly ceny GPS přijímačů (např.
Motorola Oncore M12+ Timing za nějaké 4.000 Kč) tak nejspíš nemá smysl
věšet něco na Net a je lepší si postavit pořádný kmitočtový normál.
Dobrých OCXO nebo rubidiových normálů se dá koupit na EBay celkem dost.

Zdraví PavelK