DCF prijimac od Conrada

Vladimír Andel vaelektronik@mirnet.cz
Středa Leden 4 21:13:45 CET 2006

No proc ne, ten svycarsky vysilac byl u nas taky dost silny. Ja jsem si
kdysi delal prijimac normaloveho kmitoctu
www.mirnet.cz/vaelektronik/bastl/prij.htm - superhet s mezifrekvenci 32768
Hz a na tom jsem je chytal vsechny tri - i ten nejslabsi anglicky na 60 KHz.
Svycari i anglani to uz vypnuli (stejne jako nase OMA) a zustala jen DCF.
Ale ted mame jeste jeden evropsky vysilac - francouzi se nenechali zahanbit
nemcema a vysilaji s vykonem 2 MW (DCF ma jen 50 KW)
http://www.leunig.de/_en/_pro/radio-controlled-clock/funkuhren_DCF77_TDF.htm
. Finta je v tom, ze je to rozhlasovy vysilac (verejnopravni z penez
danovych poplatniku?) a vysilani casoveho kodu pomoci fazove modulace je tam
jaxi navic a zadarmo. Dosah 3500 km.

Andel

----- Original Message -----
From: "Miroslav Sinko" <sinkomiro@rocketmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 04, 2006 1:13 AM
Subject: Re: DCF prijimac od Conrada

A este dodam, ze na ten prvy prijimac som asi 2x chytil aj svajciarske
HGB (75kHz) na zrkadlovej frekvencii. Bolo to samozrejme nechtiac, len
na blikani LEDky ma zaujalo, ze pri celej minute 2x rychlo blikne...
Ked som si na viacerych minutach overil, ze to nie je nahodne rusenie,
tak som zacal patrat v literature, lebo net este vtedy nebol (minimalne
mne dostupny) :-)

miro