[OT] Nemá někdo harddisk ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Únor 28 23:11:33 CET 2006

Zdravím,

nemá náhodou někdo starší ale funkční harddisk Western Digital,
konkrétně typ WD600AB-00BVA0 ? Je to 60GB enhanced IDE disk, který se
normálně prodával někdy v roce 2001 a krom jiného ho WS vestavoval i do
krabiček s FireWire rozhraním.

Používal jsem jeden (ve FireWire krabičce) jako datové odkladiště a
zálohu a po zakoupení většího jsem ho odložil do skříně už před cca.
dvěma lety. Jenže teď bych z něj docela potřeboval přečíst jednu zálohu
a po připojení k počítači jsem zjistil, že nějak nechce fungovat.
Roztočí se, ale nedosáhne plných otáček (podle poslechu) a zkouší se
znova a znova roztočit.

Tak mně napadlo vyměnit desku elektroniky, jako poslední možnost. Už
jsem se v minulosti setkal s tím, že u podobných závad to pomohlo. Ale
potřeboval bych funkční elektroniku k identickému disku.

Vím, že existují firmy které se zabývají záchranou dat, ale to jednak
stojí víc peněz, než je cena toho, co potřebuju zachránit a za druhé ten
disk nechci dávat nějaké třetí osobě. Používal jsem ho jako sklad a mám
obavu, že jsou tam odloženy i nějaké fotografie mojí drahé, které jsou
čistě soukromého charakteru.

Zdraví PavelK