rozoznavanie hmoty SMD suciastok

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Úterý Únor 28 12:42:13 CET 2006

Na bastleni nebo prototypy radsi klasiku, snad jen zkvuli uspore mista nebo
v pripade VF techniky.
Ze starych DPS vytahuji pouze drahsi veci, krystaly, svorky.SMD nestoji zase
tolik, nektere veci berem po baleni a to je potom odpor za 10haleru. Kolik
muze byt SMD soucastek na desce? 10, 100 nebo 200? Kolik se tim usetri?
V mem pripade si radsi zajdu do GMu a koupim si je nove. Nemam na to nervy.

Michal
----- Original Message -----
From: "Jozef Racek" <jozef.racek@unit.sk>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 28, 2006 11:09 AM
Subject: rozoznavanie hmoty SMD suciastok

Myslim, ze sa to tu uz preberalo, ale neviem najst rozumny zaver...

Ma niekto nejaky rozumny napad, ako rozoznat hmotu SMD kondenzatorov,
cievok, prip. material SMD odporov?

Mam z "disasemblingu" dost pasivnych SMD suciastok ( R,C,L ), ale
neviem, ako to rozumne roztriedit...
BTW som ochotny aj kazdu suciastku (jednoducho) merat ...
merat pri roznych teplotach a ratat sucinitele sa mi velmi nechce -
presnost by som asi nevedel zabezpecit v rozumnej miere...

Na niektorych R su hodnoty napisane, takze pomoze lupa, ale C a L su bez
popisov...
a hlavne tu ma zaujima hodnota, ale aj typ hmoty ( lepsie povedane
Qualita ;-))) - teda vhodnost C a L na iste freq...

A este jedna otazka = ako je to zo starnutim SMD elektrolytov ( asi
tantalov) ?
Ma zmysel pouzivat do konstrukcii takto vytahane suciastky, alebo nie?

Dodo