ATMEGA8 + interny RCoscilator

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Sobota Únor 25 03:07:26 CET 2006

Zdravim konferenciu,

vzhladom na to, ze som mal urcite problemy (a trosku som sa popalil) na vyuziti interneho RC oscilatoru MCU ATMEGA8L, chcel by som upozornit na niektore skutocnosti, ktore sa mi podarilo pocas "laborovania" okolo oscilatoru zistit a skonzultovat ich so zbehlejsimi odbornikmi ako som ja:

1.) Na rozdiel od DS, resp. APP NOTE, kde je patrna pozitivna teplotna zavislost frekvencie oscilatoru, mne sa podarilo opakovane (asi na 5 kusoch MCU) namerat jednoznacne negativnu zavislost (so znizujucou sa teplotou frekvencia rastie). Da sa tento jav vysvetlit aj inak, ako povedzme reviziou cipu? Mate niekto inu , alebo rovnaku skusenost?

2.) Po kalibracii interneho oscilatoru (kedze som MCU vyuzival na komunikaciu po USARTe na 19k2, kalibroval som tak, ze som posielal na USART 0x55 a meral frekvenciu na Tx pine, ktora by idealne mal byt 9k6 , a teda snazil sa ju pomocou OSCCAL dostat co najblizsie tejto hodnote) sa mi podarilo dosiahnut takeho "pracovneho bodu" , ze v teplotnom rozsahu -22*C az +60 *C sa chyba frekvencie pohybuje pod hodotou 3%, co je este pripustne a teda som nezaznamenal chyby v komunikacii po USARTE ). Po navrate na teplotu pri ktorej bol kalibrovany (kludne aj po 48 hodinach v -22*C (za staleho chodu) ) sa frekvencia v podstate nezmeni, co je v celku uspokojive. Je mozne predpokladat, ze takato stabilita sa casom nerozhadze a ze frekvencia neutecie?  Dokaze niekto odhadnut, aka je casova stabilita toho RCcka? (mozno som zle hladal, ale v DS alebo na Atmeli som rozpravu na tuto temu nenasiel).

3.) Pomocou PonyProgu, ani PRESTA som nebol schopny precitat kalibracny bajt pre 8 MHz oscilator. Skusal to z pritomnych niekto touto cestou, alebo pouzivate ine nastroje na programovanie tychto MCU?

S pozdravom Ondrej Pribula