OT Foceni misto skenovani

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Únor 24 21:38:46 CET 2006

jnjn@seznam.cz napsal(a):
> Jeste jsem zapomnel - nejvetsi knihy jsou formatu A4 v zavrenem
> stavu. Mam spatne zkusenosti s normalnim   stolnim skenerem, vadi mi
> deformace hrbetu knihy v obrazku.  Pomuze mi, pokud budu fotit knihu
> otevrenou do praveho uhlu?

No, pomuze, ale jen v tom smyslu, ze se zlepsi ostrost (pri male hloubce
- tedy malem osvetleni a male clone), soudkovite zkresleni zustane.

Ja osobne bych se na fotak vykaslal, na kvalitni OCR nekdy nestaci ani
scan. Zkuste koupit/pujcit scanner s uzkymi okraji, takze by se ev. ten
okraj mohl vejit mezi hrbet knihy a okraj tisku... Taky by mel mit
ergonomicke ovladani ve spojeni s obsluznym software, tj. nejlepe scan
dopredu vybraneho vyrezu + ulozeni na disk ve zvolenem formatu a se
zvolenym inkrementem, to vse na stisk jednoho tlacitka, nejlepe primo na
scanneru. U nekolika tisic stran zatracene ocenite i takoveto zdanlive
malickosti...

Jinak po scanovani zvazte ukladani do *.djvu - je to format prave pro
tyto ucely, dava uzasne male soubory pri zachovani kvality a umi i
inteligentni OCR. Pro Linux byvaly konvertory zdarma, jde i on-line
prevest existujici bitmapy.

--
Jirka