Cim rozpustit sadru ?

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Únor 23 01:11:36 CET 2006

Vodni kamen bych rekl je uhlicitan vapenaty a z toho hajzlu to manzelky
dostavaji redenou chlorovodikovou, kdy z toho vznikne rozpustny chlorid
vapenaty. Nevim jestli to funguje na siran vapenaty (sadra).
S kyselinou stavelovou vznika nerozpustny stavelan vapenaty.
Na tu sadru asi pouzivat nastroje z titanu na kterej to nechyta, nebo z
houzevnateho silikonu z ktereho se to vydroli.

Danhard

> Pro čištění výměníků od kotelního kamene se mj. používají slabé roztoky
> kyseliny fosforečné nebo šťavelové. Není to něco takového?

Jo, tudy se moje mysl taky ubirala, ale doby, kdy me bavila chemie (a
mel jsem ji jako predmet) jsou davno pryc. Myslim si, ze kotelni (vodni)
kamen jsou vapenate usazeniny a sadra tam bude taky. Chtelo by to ale
vyzkouset, nebo jeste lepe predtim Simonuv nazor...

Jinak kyselina fosforecna je v odrezovacich (Odrezol aj.), kyselina
stavelova nevim (snad se da koupit samotna). Mozna by slo skusit i
cistic zvany Domestos, Wectol (http://tinyurl.com/hhhmn) nebo podobny
typ - myslim na usazeniny ve WC misach.

--
Jirka