Cim rozpustit sadru ?

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Únor 23 00:29:15 CET 2006

aze napsal(a):
> Pro čištění výměníků od kotelního kamene se mj. používají slabé roztoky
> kyseliny fosforečné nebo šťavelové. Není to něco takového?

Jo, tudy se moje mysl taky ubirala, ale doby, kdy me bavila chemie (a
mel jsem ji jako predmet) jsou davno pryc. Myslim si, ze kotelni (vodni)
kamen jsou vapenate usazeniny a sadra tam bude taky. Chtelo by to ale
vyzkouset, nebo jeste lepe predtim Simonuv nazor...

Jinak kyselina fosforecna je v odrezovacich (Odrezol aj.), kyselina
stavelova nevim (snad se da koupit samotna). Mozna by slo skusit i
cistic zvany Domestos, Wectol (http://tinyurl.com/hhhmn) nebo podobny
typ - myslim na usazeniny ve WC misach.

--
Jirka