Cim rozpustit sadru ?

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Únor 23 00:00:06 CET 2006

Pavel Novotny napsal(a):
> Mam takovy chemicko technologicky dotaz, lze necim dostatecne levnym,
> rozpustit vytvrdlou sadru? O co mi go, pritelkyne v zubni laboratoci
> neustale cisti nerez "lzice" od zbytku sadry, ktere na ni zustavaji
> po odliti modelu chrupu, je to docela nevdecna prace. Za naprosto
> "dentalni" sumu je nabizen roztok , ktery dokaze onu sadru rozpustit
> a vse pak staci oplachnout. Vzhledem k tomu, ze bezny Sidol se v
> "dentalnim" svete prodava za 1000 Kc, predpokladam, ze pujde o
> nejakou beznou chemikalii jen v drahem baleni.

Beznou moc ne. Viz treba http://www.dow.com/versene/app/scale/rem.htm
nebo obecne hledejte "scale removal" apod.

V Cesku bych zkusil neco jako "odstranovac kotelniho kamene" (nebo
rozpoustec, vodniho atd.), mozna taky neco z
http://www.ekofas.cz/obsah/vyrobky.htm?id=vyrobky
http://www.winterhalter.cz/prostredky.html
http://www.scan-online.cz/nabidka_buzil.htm apod.

Dale me napada, ze jsem nekde (stavebniny?) videl prodavat roztok na
odstraneni cementovych skvrn/povlaku na dlazdicich po sparovani, treba
by to stalo za zkousku...

Stejne bude nejlepsi (a ekologicke) tu sadru oplachnout/otrit, dokud
neni ztuhla...

--
Jirka