Vyber pajecky a cinu

Aigor Aigor@seznam.cz
Středa Únor 22 20:05:53 CET 2006

Zacinam se znovu vracet k bastleni kolem jednocipu a zjistil jsem, ze to kopyto
ktere jsem si poridil za dob studii za nejakych 150 Kc (220V/40W primo do
zasuvky) neni vubec optimalni. Kamarad mi tehdy vysvetlil proc pistolovka neni
dobry napad na pajeni CMOSu a podobnych citlivych soucastek a nejak jsem si s
tim vystacil.

Ted potrebuju osadit celkem jemny DPS a zatim jsem to vzdal, protoze mam
obavu abych ho neznicil :-(

Cin bud nechyta na hrot, nebo se prilepi velka kapka a nejde dolu, presto ze je
DPS osetren kalafunovym lakem, ten se bleskove vypari a cin nechytne, vic
cistim hrot nez pajim.
Chyba bude urcite v rukach, v pajedle i pajce, tak bych rad pozadal o radu
zkusenejsi. Predstavuju si investovat tak nejakych 1.500,- Pri mem pajeni
jednou do roka je to az moc. Na druhou stranu to budou hlavne drobne spoje,
takze asi jedine s regulaci a moznosti sehnat ruzne hroty.

Nevim kde zacit, tak jsem zabrousil jsem na stranky GESu a GME a vybral
nasledujici:

a) N-CT-936ESD
Mikropáječka se zdokonalenou stabilizací teploty hrotu, 200°C až 480°C,
230V/24V 60W max, snadná výměna hrotu, antistatické provedení.
http://www.gme.cz/index.php?action=detail&sklcis=730-314
1.490,-

b) N-08-352B-SL-30-PKT
Značková páječka ProKit's 608-352N s regulací teploty 160...480°C, digitální
zobrazení teploty na displeji, napětí 230V/24V, 48W, dlouhé duté hroty pro
lepší přenos tepla.
http://www.gme.cz/index.php?action=detail&sklcis=730-347
1.499,-

Zatim se mi libi vic (a), ale jen strilim...
Co vy na to ?