Studijní materiál - jeden dotaz

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Únor 22 01:54:02 CET 2006

Zdravím,

k té diskusi o MIT OpenCourseWare bych měl jeden dotaz.

Již u několika přednášek jsem narazil na to, že přednášející se zmínil o
tom, že předpokladem pro jeho přednášky je absolvování jiných přednášek
z jiných oborů.

Typicky např. již ve druhé či třetí přednášce z "6.002 Circuits and
Electronics" se přednášející zmínil, že předpokladem pro pochopení je
zároveň "8.02 Electricity and Magnetism" a "18.03 Diferential
Equations".

Zatím sice nemám problém sledovat 6.002 (zjistil jsem, že dvě či tři
přednášky za večer jsou tak nějak ideální, člověk alespoň nečumí na DVD
a něco užitečného se přiučí), protože mi přece jenom v hlavě ze školních
let něco zůstalo.

Nicméně, pokud by člověk chtěl pokračovat tak nějak systematicky, asi by
bylo dobré sledovat i postupně i přednášky z jiných oborů. Existuje
někde (já to na tom Webu nenašel) nějaký pavouk, který by doporučil,
které přednášky sledovat postupně, stylem klasického studia na VŠ ?

Tedy ve smyslu: pro celkové pochopení jednoho semestru kursu 6.002 je
nutné zároveň absolvovat jeden semestr 8.02, jeden semestr 18.03, jeden
semestr AB.CDE a tak podobně ?

Zdraví PavelK