RE: Kapacitní a kyselostní čidlo

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Úterý Únor 21 06:33:32 CET 2006

ze sledovani diskuze mi nejak vychazi, servo na hrane akvaria s ramenem dlouhym x, na konci snimac "je ponoreno" + PH senzor. jednou za cas se rameno servem nakloni, az potka hladinu, z uhlu serva spocitame vysku hladiny a precteme namocenej PH senzor. bude to i na pohled zajimavy :-). rameno pripadne realizovat pripadne prevodem jako vytah, aby se nezamotavalo do kytek, nebo co se muze v akvarku povalovat.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of J. Polivka
Sent: Tuesday, February 21, 2006 12:16 AM
To: HW-news
Subject: Re: Kapacitní a kyselostní čidlo

Zdravim,
asi jsme si nerozumeli. Ja prave ocekavam urcitou soutez a co nejlevnejsi reseni. A budu z neho nadseny.
Kdysi jsem jeste, jak se rika, "za totace" chodival pro casopisy do prodejny zahranicni literatury v Praze.
Kupoval jsem jak nemecke, tak ruske.
Divil byste se, jak nekdy jednoducha a nadherna reseni byla prave v tech ruskych.
Proste nemusi byt vse reseno procesorem :-)) Jindra Polivka

Zdravím přátelé,

vysvětlení pro /pana J. Polivku: Nejlevnější řešení hledám kvůli sobě, abych si ke svému projektu mohl přidat měření výšky hladiny a PH. I když jsem v tomto projektu financován školou a mohu si vybrat drahé zařízení (např. měření výšky ultrzvukem) vyrábím zařízení i pro sebe a chci to co nejlevněji. Jakožto student, který si sám platím celý pobyt na studiích (jen ubytování mě stojí 2600kč
měsíčně) si nemohu dovolit příliš plýtvat penězy. Musím stíhat brigády co nejméně na úkor školy. Toť důvod proč hledám levnou variantu.

Pro pana Tomáše Tomáše mám otázku, proč soudí dle mého příspěvku, že jde naše školství z kopce.

A k tématu. Pro indikaci hladiny (teda pokud voda je na úrovni jakou požaduji, či klesla pod tuto úroveň) jsem chtěl použít hladinové čidlo/spínač sestaveno jen z tranzistoru (něco jak zde poslal Pavel T.), ale to mi nebylo schváleno. Můj vedoucí projektu mi navrhoval, ať se poohlédnu po něčem jiném. Hledal jsem hledal, ale našel jsem jen dosti drahé zařízení které bych sice použil ve školní verzi, ale pro mě je neúnosné. Proto jsem založil toto téma, abych mi pokud možno někdo poradil, zda existuje i levná varianta pro měření výšky hladiny.
V praxi jsem se setkal s měřením výšky ultrazvukem a velmi se mi to líbilo a pro můj účel by to bylo ideální, jen cena moc ideální není.
S měřením PH řeším problém, že přístroj pro měření není určen k trvalému ponoření sond. Časem by se na sondách usazovala řasa (viz. zde již řečený problém).
Ideální pro měření PH v mém případě by byl integrovaný obvod s "nějak"
připojenou sondou, který by měl výstup analogový či digitální. Bohužel v tomto nemám moc praxi a proto jsem se zde ptal, zda takový obvod existuje.
/
S přáním hezkého dne Libor Valíček.