Podklady ke studiu

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Únor 21 01:53:57 CET 2006

No,

tohle se asi bude hodit všem.

Já na ten projekt koukal už skoro před rokem či dvěma, když to teprve
připravovali a docela mně fascinuje.

Pokud se jim podaří to skutečně naplnit vším co slibují, tak by měl mít
člověk v podstatě možnost studovat MIT po Internetu. Tedy bez zkoušek,
titulu atd. Ale pokud jde člověku o informace a vzdělání, tak to bohatě
stačí.

Zkusil jsem pustit si jen tak namátkou pár přednášek a proti tomu, jak
se přednášelo v dobách, kdy jsem studoval je to nebe a dudy.

Je to podobný rozdíl jako když jsem byl kdysi frustrován mou
neschopností pochopit z českých učebnic pro 4. ročník gymnázia integrály
a derivace a ve Spálené (pro pamětníky, nakladatelství SNTL) jsem si
koupil knihu Gillman & McDowell "Matematická analýza". Poté, co jsem
knihu během týdne či dvou po večerech přelouskal, podařilo se mi bez
větších problémů pochopit nejen integrály a derivace, ale i parciální
derivace, diferenciální rovnice a další legrace, které se na střední
škole snad ani nevyučovaly.

Projekty jako je tenhle mně utvrzují v přesvědčení, že pro moje děti je
naprosto nejdůležitější (krom obecných pravidel typu nelhat, nekrást,
nefetovat nic těžšího než hašiš) dokonalá znalost angličtiny psané i
mluvené. Vše ostatní se dá najít na Internetu :-))))

Zdraví PavelK

P.S. IMHO stojí za to si ty přednášky poslechnout i pokud je člověk
profík a v problematice se vyzná. Když nic, tak se tím bezvadně
procvičuje angličtina.