Re: Kapacitní a kyselostní čidlo

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Úterý Únor 21 00:15:37 CET 2006

Zdravim,
asi jsme si nerozumeli. Ja prave ocekavam urcitou soutez a co nejlevnejsi
reseni. A budu z neho nadseny.
Kdysi jsem jeste, jak se rika, "za totace" chodival pro casopisy do prodejny
zahranicni literatury v Praze.
Kupoval jsem jak nemecke, tak ruske.
Divil byste se, jak nekdy jednoducha a nadherna reseni byla prave v tech
ruskych.
Proste nemusi byt vse reseno procesorem :-))
Jindra Polivka

Zdravím přátelé,

vysvětlení pro /pana J. Polivku: Nejlevnější řešení hledám kvůli sobě,
abych si ke svému projektu mohl přidat měření výšky hladiny a PH. I když
jsem v tomto projektu financován školou a mohu
si vybrat drahé zařízení (např. měření výšky ultrzvukem) vyrábím
zařízení i pro sebe a chci to co nejlevněji. Jakožto student, který si
sám platím celý pobyt na studiích (jen ubytování mě stojí 2600kč
měsíčně) si nemohu dovolit příliš plýtvat penězy. Musím stíhat brigády
co nejméně na úkor školy. Toť důvod proč hledám levnou variantu.

Pro pana Tomáše Tomáše mám otázku, proč soudí dle mého příspěvku, že jde
naše školství z kopce.

A k tématu. Pro indikaci hladiny (teda pokud voda je na úrovni jakou
požaduji, či klesla pod tuto úroveň) jsem chtěl použít hladinové
čidlo/spínač sestaveno jen z tranzistoru (něco jak zde poslal Pavel T.),
ale to mi nebylo schváleno. Můj vedoucí projektu mi navrhoval, ať se
poohlédnu po něčem jiném. Hledal jsem hledal, ale našel jsem jen dosti
drahé zařízení které bych sice použil ve školní verzi, ale pro mě je
neúnosné. Proto jsem založil toto téma, abych mi pokud možno někdo
poradil, zda existuje i levná varianta pro měření výšky hladiny.
V praxi jsem se setkal s měřením výšky ultrazvukem a velmi se mi to
líbilo a pro můj účel by to bylo ideální, jen cena moc ideální není.
S měřením PH řeším problém, že přístroj pro měření není určen k trvalému
ponoření sond. Časem by se na sondách usazovala řasa (viz. zde již
řečený problém).
Ideální pro měření PH v mém případě by byl integrovaný obvod s "nějak"
připojenou sondou, který by měl výstup analogový či digitální. Bohužel v
tomto nemám moc praxi a proto jsem se zde ptal, zda takový obvod existuje.
/
S přáním hezkého dne Libor Valíček.