Doporucte vhodnou foto diodu do luxmetru ?

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Únor 20 16:39:52 CET 2006

Dusan Dolezal napsal(a):
> Ovsem zase ma myslim hodne velkou setrvacnost, coz u luxmetru muze vadit.
> Alespon jsem to vzdycky citaval, ale jestli to jeste plati netusim, treba se
> od te doby nejak zmenily materialy nebo technologie vyroby... Kazdopadne do
> expozimetru se uz myslim nepouzivaji.

No, taky mu do luxmetru nikdo fotoodpor neradi...

I kdyz bolsi kdysi nejaky luxmetr vyrabel a tam fotoodpor byl
(samozrejme proto, ze nic jineho nebylo a kdyby jo, tak to bylo
nedostupne). Jak fungoval, to netusim.

BTW: kdysi davno (mozna jsem uz tady o tom psal) jsem delal pro znameho
luxmetr/expozimetr (no, trochu nadneseny nazev, ale popisu dale...) pro
foceni za mesicniho svetla. Byl tam jako cidlo fotoodpor v mustku s
potenciometrem se stupnici, vyhodnocovani pomoci komparatoru s OZ a LED
diod - na tu dobu supermoderni reseni. Fungovalo to (podle informaci od
uzivatele) ke vsi spokojenosti. Z te doby si matne vzpominam, ze pri
nizkych urovnich osvetleni je setrvacnost slusne mala - nesmi ovsem
predtim dojit k silnemu osvetleni fotoodporu, pak totiz vlivem jakehosi
mechanismu trva velmi dlouho (desitky sekund az minuty), nez se
fotoodpor zotavi a dostane se opet do pracovni oblasti pri nizkem
osvetleni. Jestli se mezitim technologie vyroby zmenila a zlepsily se v
tomto smeru vlastnosti, mi neni znamo.

--
Jirka