Doporucte vhodnou foto diodu do luxmetru ?

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pondělí Únor 20 16:15:29 CET 2006

Hmm, tak kdysi jsem se po nejake nahrade dost pidil a ze vseho co jsem nasel
byla BPW21 jeste nejlevnejsi a hlavne nejdostupnejsi. Jo, je draha (cca
200Kc), ale vede ji mj. GME, dokonce jsem ji tam relativne nedavno kupoval,
takze s tim shanenim bych to az tak tragicky nevidel. Ovsem nevim odkud
jste, v GME v Brne jsem mival dost problem, ze neco sice meli v katalogu,
ale na prodejne ne, a to treba i rok nebo vic. Ale mam pocit ze posledni
dobou je to uz lepsi, resp. uz jsem na takovy problem nenarazil.

Juknul jsem ted do nejake adresare, kde mam par datasheetu z doby, kdyz jsem
vyrabel flashmetr, a co se tak divam, tak krome BPW21 ma jeste vhodnou
spektralni citlivost BPX 63 a SFH 3410 (abych pravdu rekl, tak kdyz se divam
do datasheetu, tak se mi ta spektrani citlivost moc nelibi, spicka uz je
posunuta do IR, ale maji v DS uvedene "Exposure meters, automatic exposure
timers", resp. "Exposure meter for daylight"). Ale ze budou sehnatelnejsi
dost pochybuju.

Jeste se muzete zkusit podivat na prevodniky light/frequency TSL230, resp.
TSL250, ale tam uz to taky leze k spis k IR. A dostupnost bude asi taky
bidna a cena jakbysmet...

Dusan Dolezal