RE: Kapacitní a kyselostní čidlo

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Neděle Únor 19 15:08:38 CET 2006

> chuderky rybicky ;-) skus si dat do vane takyto snimac a napoj ho na
> napajanie umerne pomeru velkosti teba a rybycky a uvidis ako sa tam
> budes citit :-)
> Myslim ze izolovany kapacitny senzor by to mohol spravit,
> voda ma predsa
> len velmi vysoku permitivitu (~80), bude tam mala chyba.
> b.

Jako maly jsem taky mel akvarko. Kdyz mi do vody spadla lampicka, ktera ho
normalne osvetlovala, zarovka samozrejme ochlazenim praskla a ja se nestacil
divit. Myslel jsem, ze v tu ranu bude po rybickach, ale jim to absolutne
nevadilo. Jedine v pripade, ze nektera proplula v tesne blizkosti dvou dratku
s 220V couhajicich pod hladinu, odtamtud docela rychle zmizela. Ale kupodivu
za chvili tamtudy proplouvala znova, cili to nebyl asi az tak otresny
zazitek, aby si musela nadosmrti pamatovat, ze tamtudy se radeji neplave
:-)))

Od te prihody jsem casto akvarko pouzival k ruznym elektrickym pokusum s
induktorem atd. :-)))

Co se tyka medi ponorene do vody, ta zase zabrani rustu ras na skle.

Takze takovy snimac bude vlastne nekolikanasobne uzitecny a 9 z 10 akvaristu
ho urcite doporuci.

Jakub Serych