OT: patecni neuveritelnost...

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Neděle Únor 19 10:16:17 CET 2006

On Sat, Feb 18, 2006 at 11:47:37PM +0100, Danhard wrote:
> I jako hloupy hardwerar vidim, ze se jedna o prosty text, ktery zadnou
> informaci o kodovani neprenasi, a je to jen odkaz na soubor, ne nejake
> volani web stranky. S nastavenim webservru to jaksi nema nic spolecneho.

Ach jo. Tak znovu.

Informace o kodovani se samozrejme prenasi v ramci hlavicek HTTP protokolu.
V pripade, ze se prenasi jakykoliv text (at uz text/html, nebo
text/plain, nebo text/cokoliv), a pritom je tento text v kodovani
jinem, nez iso-8859-1, je webserver podle standardu povinen toto
kodovani v hlavicce uvest. Cili s nastavenim webserveru to ma vsechno.
(To, ze se spatne nastaveny webserver neprojevi u klientu s Windows,
je jina vec...)

Jestli jste hloupy, to opravdu nemuzu posoudit, ale velmi mi pripominate
nektere citovane zakazniky, kteri si trvdosijne trvali na svem,
i kdyz o veci hovno vedeli...

Navic u hardweraru me opravdu prekvapuje, ze kdyz Vam clovek pod nos
naserviruje dokumentaci k HTTP protokolu, jeste dokazete takovouto blbost
napsat...