Proporcionalni transformator

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Únor 17 15:36:30 CET 2006

Ano, bohuzel, vubec netusim na jaky ucel to ma byt, tezko si neco
konkretniho predstavim pod pojmeme velke napeti, vykon, atd. jelikoz jsou to
pojmy pro kazdeho znacne relativni.
To, ze bude vstup DC napajeni jsem skutene prehledl, aspon z toho jsem mohl
neco vydedukovat :o)

Co ale vim zcela urcite, ze na rozdil od transformatoru pracujicim v
propustnem rezimu, musi byt energie akumulovana v mag. obvodech takoveho
parametrickeho transformatoru podstatne vetsi, zvlaste kdyz bude pracovat v
subharmonickem rezimu (protoze se z principu prenasi jenom cast  z energie
budici, resp. cirkulujici) a tudiz jaksi "transformator" bude podstatne
vetsi.

Proto Vam mohu doporucit jenom menic, ktery bude bez tlumivky na vystupu :o)

Danhard
*******

Tak tímto jste mě poněkud urazil. - Především tím, že vyvozujete pochybné
závěry
o mé kvalifikaci a ani se neobtěžujete si pořádně přečíst zprávu, na kterou
reagujete.
Vůbec netušíte, na co ten měnič má být, při čtení jste zřejmě opomněl, že na
vstupu
je stejnosměrné napětí, takže nevím, k čemu by bylo PFC.
Nechutně velkou tlumivku hodlám nahradit menší, přičemž "transformátor"
zůstane
stejně velký, jako kdyby tam byla ta velká.

Poznámka: Před pár lety jsem vyvíjel měnič pro napájení řídících systémů z
trakční
sítě u tramvají, trolejbusů a metra. Měnič musí dávat požadované výstupní
napětí
při vstupním napětí v rozsahu 400-1200 V. V celém tomto rozsahu musí
splňovat
platné normy o EMC, nesmí se nechat vyvést z míry skokovými změnami v celém
zmiňovaném rozsahu, přepěťovými špičkami, spotřebiči obsahujícími velké
stykače,
či naopak baterie kondenzátorů a dokonce ani neodrušenými trolejbusy ve
Francii,
či letní teplotou v rozvaděči nad 50 °C. To všechno při výkonu 100 W, v
plastové
krabici a bez ventilátoru. Měniče se již nějakou dobu sériově vyrábějí,
místní
i zahraniční zákazníci jsou s nimi spokojeni. Tolik asi k hurvínkovi a
válce.

PH