Ozvuceni mistnosti - zkusenosti?

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Únor 14 19:31:18 CET 2006

Myslim ze pro nejake mensi posileni hlasu staci nekolik W, klidne nejakeho
"jezevcika" s trochu vetsim vykonem. Asi bude problem vstup pro mikrofon,
ale s tim si poradite. Problem je ze jak to zacnete zesilovat, zacnou se
deti vic bavit a nakonec alespon tech 20W potrebovat budete. Takze klasicky
zesilovac a reprobedny. Pokud to nepotrebujete zesilovat moc, zpetne vazby
se bat nemusite. Se silnejsim zesilovacem (podvedomne se to clovek snazi
zesilit co to de) to chce smerovy mikrofon. To zatlumeni mistnosti by dost
pomohlo.
Andel

----- Original Message -----
From: "Tomáš Hamouz" <hamouz@alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 14, 2006 1:13 PM
Subject: Re: Ozvuceni mistnosti - zkusenosti?

J> Prosim pritomne, kteri by ev. meli zkusenosti s ozvucovanim, o nazor na
J> nasledujici:

J> Situace:

J> mistnost (skolni jidelna), kde se cas od casu porada shromazdeni
J> nekolika desitek osob. Jidelna je priblizne ctvercova, velmi zhruba 100
J> m2, dozvuk neni nijak prilis zretelny. V cele mistnosti je stul, odkud
J> mluvi prislusne osoby. Problem je v tom, ze zejmena tem s nevyraznym
J> hlasem je spatne rozumet - musi byt absolutni klid a ani tak to neni
J> zajisteno. Spatna srozumitelnost neni dana nejakym "tristenim" zvuku,
> [...]

Teoreticky by pomoci mohl, ale obavam se ze osoby s nevyraznym hlasem
nepresvedcite ze maji mluvit do mikrofonu dostatecne zblizka. Vsichni
to maji okoukane od papalasu z tribun a mysli si ze z 20cm to staci.

Navrhl bych pomocne upravy:
 - trochu mistnost zatlumit, mohl by stacit zaves na stene za hovoricim
   poveseny cca 5cm od steny, z nejake tezsi latky. Dost to pomuze
   proti akusticke vazbe, pripadne druhy zaves na protejsi stenu.
   Pokud to delate casteji tak se to vyplati, a muze na nem byt vhodna
   stylova dekorace.
 - vhodny mikrofon urceny pro ozvucovani, to dela primo divy.

Celkem s uspechem jsem pouzival misto megafonu normalni hudebni
zesilovac s predzesilovacem pro mikrofon. Megafon ma hodne orezane
pasmo a pri delsim poslechu je to neprijemne.

Tomas