Ozvuceni mistnosti - zkusenosti?

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Únor 14 13:13:46 CET 2006

J> Prosim pritomne, kteri by ev. meli zkusenosti s ozvucovanim, o nazor na
J> nasledujici:

J> Situace:

J> mistnost (skolni jidelna), kde se cas od casu porada shromazdeni
J> nekolika desitek osob. Jidelna je priblizne ctvercova, velmi zhruba 100
J> m2, dozvuk neni nijak prilis zretelny. V cele mistnosti je stul, odkud
J> mluvi prislusne osoby. Problem je v tom, ze zejmena tem s nevyraznym
J> hlasem je spatne rozumet - musi byt absolutni klid a ani tak to neni
J> zajisteno. Spatna srozumitelnost neni dana nejakym "tristenim" zvuku,
> [...]

Teoreticky by pomoci mohl, ale obavam se ze osoby s nevyraznym hlasem
nepresvedcite ze maji mluvit do mikrofonu dostatecne zblizka. Vsichni
to maji okoukane od papalasu z tribun a mysli si ze z 20cm to staci.

Navrhl bych pomocne upravy:
 - trochu mistnost zatlumit, mohl by stacit zaves na stene za hovoricim
   poveseny cca 5cm od steny, z nejake tezsi latky. Dost to pomuze
   proti akusticke vazbe, pripadne druhy zaves na protejsi stenu.
   Pokud to delate casteji tak se to vyplati, a muze na nem byt vhodna
   stylova dekorace.
 - vhodny mikrofon urceny pro ozvucovani, to dela primo divy.

Celkem s uspechem jsem pouzival misto megafonu normalni hudebni
zesilovac s predzesilovacem pro mikrofon. Megafon ma hodne orezane
pasmo a pri delsim poslechu je to neprijemne.

Tomas