Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pondělí Únor 13 12:06:15 CET 2006

Bacha na to, ja mam pocit hranicici s jistotou ze ten Canon (tedy digitalni)
to skutecne neumi! Aspon proto se ty sychronizatory s detekci predblesku
delaji, jinak by to nebylo potreba a stacilo by klasicke primitivni a 1000x
vyzkousene zapojeni (ktere ostatne s mym analogem pouzivam, ten
synchronizator s PICem jsem delal pro kolegu). Zkuste si trochu pocist neco
od vyrobcu, oni tvrdi, ze na digitalech nejde pouzit klasicke TTL, kdy se
meri odraz od filmu behem expozice, protoze cip je udajne prilis leskly,
takze proto se pouziva ten merici predblesk. A myslim ze na digitalech (tedy
ted myslim DSLR) od Canonu uz je jen a pouze E-TTL. Spis jsem si vzdycky
myslel ze kecaji a chteji z nas tahat prachy za nove prislusenstvi, ale
jednak to delaji svorne vsichni a onehda jsem zaslechl, ze nejaky (snad
Nikon) klasicke TTL podporuje i u digitalu ale ze funguje nejak
prachmizerne, tak na tom mozna neco bude. Podstatne je, ze existuje velka
rada digitalu (spise vetsina), kde se proste ten merici predblesk neda
vypnout, pan Andel ma holt stesti, ze ta A200 to umi.

A jenom male poopraveni na zaver (doufam ze nerozpoutam nejaky flamewar), s
tim "narozdil od Minolty" jste urazil mou Minoltackou dusi :-)), asi nema
cenu diskutovat o tom, ze Canon je v soucasne dobe spicka co se digitalni
fotografie tyce, ale jestlize se obcas na Minolty nekdo dival pres prsty,
tak jejich system blesku byl vzdycky povazovan za spickovy. On mj. skutecne
umi TTL wireless, kdy si dalsi off-shoe blesky ovlada zableskem vestaveneho
blesku (jeste s ruznym pomerem jejich sily) a neni potreba na to mit nejaky
dalsi externi blesk jako treba u Canonu, popisoval jsem to v jinem threadu,
tak uz to nebudu rozpitvavat, i kdyz je to dost zajimave delane. Kazdopadne
je to kouzelna ficura, dost ji vyuzivam, a kolega s kanclu co ma Canona mi
ji dost zavidi... :-))

Dusan Dolezal