Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

RVsoft rvicek@quick.cz
Sobota Únor 11 18:40:53 CET 2006

Vladimír Anděl napsal(a):
> Neni to trochu nestastne zapojeni? Pokud fet odesel po zablesku, asi doslo
> pri zkratovanem vystupu (vybity kond) k presyceni trafa a k velkemu narustu
> proudu.
> Chybi vam tam snimani proudu fetu. Na tyhle veci se pouziva UC3843,
> ten si omezi sirku impulzu a zabrani presyceni.

Podle toho, ze na kondenzatoru zbyva jeste pomerne velke napeti i po
zablesku tak uplne od nuly to najizdet nemusi a take pocitam s tim, ze
moznosti baterie jsou konecne. Nevim kolik ta prachobycejna gelovka
12V/7.2Ah za 300Kc je schopna dat proud, ale nemam valne iluze takze
jsem pocital tak trochu s tim, ze omezeny to bude tak jako tak. Ten
tranzistor ma tusim 50A - baterka tohle urcite neda.
Ale je jiste, ze hlavne v okamziku po vybijeni ten menic rozhodne nejede
v optimalnim rezimu. Mozna ze ten UC3843 jeste vyzkousim.

Pak taky bych pres fet dal
> [...]
> dioda a R (nebo R + zenerka, transil) proti + a C proti zemi.  Finta je v
> tom, ze ta dioda nesmi byt rychla. Proud ktery tece diodou, ze zacatku jen
> nabiji kapacitu prechodu a az po nabiti zacne tect "vodivy" proud prechodem.
> V serii s diodou je kond cca 100n, ktery se tim proudem nabiji a zachyti
> energii te spicky. Kdyz spicka odezni, proud se obrati a dioda vede tak
> dlouho, dokud se prechod nevybije. Prakticky vsechna energie z kondu se
> vrati do primaru trafa, odporem netece skoro nic. Po vybiti prechodu dioda
> rozepne a nevadi pri spinani tranzistoru.

Zkusil jsem si to namalovat podle Vaseho popisu a nejak jsem to nedal
dohromady. :-( Mohl bych poprosit o maluvku jen od ruky? Treba na
privatni mail?

Zatim jsme tam dal papirove slabsi IRF520 a ten zatim drzi, ale je fakt
ze do polovicni kapacity - ten ma v DS uvedeno Ugd 100V.

RadekCX