Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Únor 11 14:48:58 CET 2006

To si tak nekdo hraje :-) Ja jsem si taky delal blesk, ale s menicem jsem se
netrapil. Napajeni 230V, zdvojovac napeti s omezenim proudu predradnym
kondenzatorem a transil 440V ve funkci zenerky. Kondenzatory 3x 250M/500V
(Tesla, "vybojkovy" typ) ruska vybojka IFK120. Blesk postavim na skrin a
spoustim zableskem od fotaku. K tomu druhy blesk, takovy ten velky bateriovy
Mechanika Praha nekdy z minuleho stoleti :-) do prostoru pro baterii vlozeno
trafo a ten lezi na druhe skrini. Mistnost je osvetlena cela, zadna tma
vzadu a neexistuje efekt cervenych oci. Clona pro 100 ASA vychazi mezi 5,6 a
8. U Minolty A200 musim zapnout rucni rizeni blesku, vykon 1/4 staci
kdekoliv v mistnosti. Pro spousteni jsem pouzival obvod
http://www.mirnet.cz/vaelektronik/bastl/blesk.htm napajeny primo ze
synchronizacniho vstupu. Uz mam novou, lepsi verzi - vyssi citlivost a
odolnost proti osvetleni. Az bude cas, dam to na web.

Andel

----- Original Message -----
From: "RVsoft" <rvicek@quick.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 11, 2006 10:54 AM
Subject: Re: Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

No vyroba menice pro blesk je zajimava disciplina. :-) Uz tyden nedelam
nic jineho nez ze studuju vsechno mozne co se tyka menicu - i kdybych to
nedotahnul tak jsem aspon o neco chytrejsi.

Vcera uz to pomerne pekne blejskalo na 60Ws (nemam tady silnejsi
vybojku) az do te doby nez se mi prostrelil MOSFET mezi G a D - mezi
vyvody je zkrat.

Stalo se to po odpaleni vybojky a nevim co si o tom mam myslet a jak
necemu takovemu zabranit.

Schema menice je zde http://rvsoft.centrumshop.cz/Foto/menic/schema.gif

Predpokladam, ze bylo prekroceno maximalni napeti mezi D a G, ale dival
jsem se do DS, ale zadnej takovej udaj tam neni. Jen ze mezi G a S muze
byt az -20V a v pripade Uds 60V bych cekal ze maximum je tedy 80V co to
musi vydrzet.

Nevim, ale vubec jakym zpusobem tam nejaka napetova spicka vznikla. Se
sekundarni stranou je to spojene jen pres zem a impul do vybojky by
musel jit pres diodu a trafo na primarni stranu.

Myslite ze by pomohlo dat nejaky transil mezi D a S? Podle vypoctu je
tam ale rozkmit 24V.

RadekCX