tlumivka ve zdroji

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Únor 10 21:13:50 CET 2006

To je takova mala kompenzace uciniku a vylepseni zkresleni odebiraneho
proudu.

Danhard
*******

Ahoj vsichni,
vyuzivam toho ze je zase uz patek a mam tady jednu vec, kterou opravdu
nechapu. Prisel mi "balicek" (26 kg) s pocitacovyma zdrojema - do nekupte to
20 ks po 9 Kc. Kdyby jen pro ty vetraky :-) Ty zdroje jsou mensi (i
rozmerama), jen 180W. Ale co jsem nepochopil, je ta velka tlumivka - fotka
je na  http://www.mirnet.cz/vaelektronik/image1.jpg . Ma 80 mH a je zapojena
do serie s privodem. Na obrazku je vyndana, vpravo nahore. Paralelne k ni je
kond 0,22 uF, s kterym rezonuje na 1,2 KHz. Kdyby měla zmensovat proudove
narazy do diod nebo vylepsovat odruseni, k cemu by tam byl ten kond? Ta
tlumivka je minimalne stejne velka, jako trafo. Ve zdroji jsem to jeste
nevidel. Pripada mi to, ze pan konstrukter ze potykal s nejakym problemem
(zatizitelnost diod? filtracnich kondu? odolnost zdroje proti razove vlne?)
a dobastloval to jak se dalo :-)

Andel